Vinterfestivalen - all about it

Allmänt, Resor

Torsdag kl 15.45 lämnade bussen Danderydsgymnasium, vi var säkert 100 pers på en dubbeldäckare. Jag som hade haft feber dagen innan och som fortfarande var sjuk mådde så otroligt dåligt på resan upp, 4h sen stop för mat, ingen aptit över huvudtaget, åt kanske tre tuggor av någon pyttipanna men mådde dock bättre efter det, sedan 3h till och stop för att handla. Tillslut var vi framme i vemdalen och fick en karta och nyckeln till vårt hus. Vi gick skit långt med väskorna för att komma till stugorna väl framme kl typ 00.30 så var redan festen igång för de som hade kommit fram tidigare. Så jag som mådde sjukt dåligt fortfarande traskade runt helt nykter mellan stugorna och chillade mest. Verkligen skönt för att jag inte somnade så sent och inte drack något gjorde att jag faktiskt kände mig nästan helt frisk morgonen efter. Vi vaknade runt 9.30 och käkade frukost, hade fortfarande ingen aptit så drack bara te sen bar det ut i backen.

Skidåkningen första dagen var helt underbar, solen sken och man blev helt svettig för att det var ca +5 grader, lunch på en vidrig restaurang med hemsk service men rätt god mat, även om jag bara kunde äta 1,5 köttbulle av min barnportion. Backarna stängde vid 15 så vi hann inte så mycket mer utan efter skidåkningen åkte vi hem och duschade, käkade middag och sen började festandet igen haha. Andra kvällen mådde jag mycket bättre och kunde faktiskt ha roligt osv.

Andra dagen i backen var det isigt och rätt kallt, inte alls lika mysigt, dock hade vi superkul när vi hade lämnat skidorna och Valter och Douglas inte hade några skor, så de gick ner för hela skidbacken, tillbaka till stugorna med stora plastpåsar på fötterna. Otroligt rolig syn haha. Sista kvällens stoj var nog den roligaste men samtidigt den man kände att man kunde skippat och åkt hem istället. 3 nätter kändes så otroligt länge så andra kvällen var man rätt färdig. Men jag kämpade mig igenom ännu en fest natt med att lägga sig kl 05.00 som tidigast. Vaknade först av alla i min stuga och passade på att packa i lugn och ro.

Vi käkade en sista lunch tillsammans och sen gick bussen hem, vi var hemma runt 22 och jag däckade i sängen direkt när jag kom hem. Vilken helg, jag är sjukt glad att jag tog tag i mig själv och åkte trots att jag mådde piss för jag hade ångrat mig sjukt om jag stannade hemma. Men jag kan säga att denna helg inte är något jag skulle göra 2 gånger. En gång räckte gott och väl typ livet ut.