Last day in paris

Resor

Idag var sista hela dagen i Paris. Jag vaknade ganska trött trots att jag sovit relativt länge. Vi åt frukost på hotellet vilket jag gillar för då kan man äta hur mycket man vill haha. Efter frukost gick vi upp till rummet och tog det lugnt, sen började vi promenera bort mot Eiffeltornet. Tror det var kanske 45 min promenad men med ett stop för varm choklad var det inga problem. En snabbtitt på tornet men vi blev inte för långvariga då min kamera dött och det inte fanns så mycket mer att göra än att bara titta. Men det var ändå kul att ha sett!! Sen gick vi bort till en "lyxgata" som mormor säger där vi åt lunch på l'avenue. Ett ställe som jag tänkt innan att vi skulle äta på men det var inte alls planerat, superdyrt men god mat och tyckte framförallt att det var lite extra spännande då både Justin Bieber och Selena Gomez, Rihanna och KimK har ätit där haha. Sen fortsatte vi gå i butiker innan det var dags att gå till Grand Palais för Gauguin utställning, men det var så otrooligt mycket folk att vi seglade igenom den rätt snabbt och sedan tog en taxi hem. Jag lade mig i badet ett tag medan mormor letade restauranger. Tillslut hamnade vi på ett ställe, Marco Polo, kan verkligen rekommendera, mysigt och god mat, jag åt tryffelpastan som verkade vara "deras grej" då jag såg många andra beställa in den.

Nu ska vi sova, imorgon har vi inga speciella planer så vi får se vad vi gör. Flyget hem går 19.50.