back 2 school

Jag är tillslut hemma igen och även skolan har börjat på nytt! Känns som de var igår vi satt i aulan för första gången i Dagy och allt var nytt och spännande, man var yngst och definitivt o-ruttig. Idag satt vi i aulan för tredje gången för att starta de nya och sista året i gymnasiet, känner mig iallafall inte de minsta o-ruttig längre.

Hoppas verkligen på att det här året blir det bästa!

Sista dagarna på sommarlovet var vi i Cannes, fyra dagar spenderade vi där. Vi åkte på fredagen från vårt hus i Frankrike 3h med bil till Cannes där vi åt första "lunchen"/sen middag på La MOME som är typ en beach club, alla åt tryffelpasta förutom jag som åt sushi då jag försöker hålla mig ifrån pasta. Resten av fredagen strosade vi runt, köpte bla. en 18 års present till mig (!!) Lördag åt vi frukost på ett mysigt café/restaurang sen låg vi på stranden några timmar. Så sjukt mycket svenskar i Cannes vi låg bredvid massa svenskar på stranden...nästan lite ocharmigt men aja. Sen gick mam och pap tillbaka till hotellet medan jag och Nina gick till Louis Vuitton för Nina skulle köpa en plånbok.

Efter det gick jag och Nina på ett italienskt middagsställe där vi åt (bredvid ännu fler svenskar). Hem sedan och fixade oss och tog sen en taxi för att dricka lite drinkar osv.

Söndag åkte vi upp mot några kompisars hus där det bjöds på brunch, superfint och mysigt, to.m lite bad i deras pool. Sen vidare till Antibes där vi badade och sen lite shopping i Juan le pins. Tillbaka till hotellet och sedan middag. Efter middagen bestämde Nina och jag oss för att träffa lite kompisar och ta tåget till Juan le pins igen för att gå ut. Slutade med att bara jag och Petter gick in på klubben medan de andra satt kvar på någon bar. Vi hade iallafall sviiin kul och kvällen avrundades vid 04 och slocknade vid 04.30 typ. Man mådde ju inte på topp måndag morgon men då var det hemfärd som stod på schemat och vid 19 landade vi i Sverige igen. Åkte direkt till Filippas dagsfest som höll på att avrundas, så kul att hölsa på alla en snabbis.

Och idag började som sagt skolan. Har haft ett så sjukt händelserikt lov med Kina, Göteborg och Frankrike. Varit i sthlm tot. 7 dagar. Ska ändå bli liiite skönt med rutiner osv igen.